And I'll sing in your ear again.


All this talk of getting old.
It's getting me down my love.
Like a cat in a bag, waiting to drown.

ÄNNU en sömnlös natt. Börjar ana att det är något fel på mig nu? Hm, nä så farligt är det nog inte. Överdrivarn Anna.
Men jobbigt är det allt, är svintrött till och med när jag lägger mig sen vips - pigg som en nötkärna.
Ikväll är det dock inte så hemskt jobbigt. Min käre pojkvän har rullat runt i sömnen, som vanligt, dock brukar jag oftast inte vara vaken att se detta och nu så ligger han halvt om halvt över mig. Vilket resulterar i svårigheter i skrivandet. Men det är det värt.

Jajajajajajja. Nu ska jag berätta för alla glada (och vakna halv två på natten?) därute vad jag har hittat på idag:
Började dagen med att maskera hela badrummet, sen började målandet. Jag och Ken valde färg i går på inpuls, och vi trodde det slutade med mörkblått men så var det ej. Vi har nu ett knallblått badrum, lite som ett akvarium.
Så halva dagen kånkade jag med att måla det där jädra badrummet (JAGMÅLARALDRIGBADRUMIGEN!), sen vart det svartmålande övanför spisen och bordet fick sig en stänk också.
Så roligt har jag om dagarna i min ensamhet med penseln. Eller ja, ensam och ensam. Rårre satt nere i datarummet idag iallafall, och trixade med någon ny mojäng eller nått.
Vilket egentligen är skönt om det nu skulle bli så att jag ramlade ner och bröt lilltån eller något annat hemskt.

Helgen då. Hade helt tappat bort dagarna idag, så jag var 100 på att det iallafall var två, tre dagar kvar till fredag, så blev jag informerad om att så var inte fallet! Det var ju imorgon det.
Tiden rinner iväg när man målar? Eller så har jag blivit halvknäpp av all målarfärg.
Hursom, imorgon ska vi förhoppningsvis komma ifrån vårat renoveringsprojekt som vi har bott i en vecka nu. Hoppas på att kunna sova en natt i den skitiga, fast snart tomma lägenhet som sitter fast under huset i Åre.
Sen ska vi vara med Emma & Emil också, vilket jag nu har sett fram emot i några dagar! Skönt och träffa lite folk. Känns som det var år sen. Men det kan också vara bara i mitt huvud, för det känns som jag har blivit 40 år äldre på bara den här veckan. Eller, ja 40 år slitnare.

Ååhåhååå just! Annie kommer hem till byn igen! På måndag om jag inte minns helt koko.
Var ju sisådär två månader om inte mer sen vi träffades sist. Så då blir det incheckning av hennes nya kök och mys med singstar? Fast jag nöjer mig egentligen bara med henne. Längtar.

Nästa helg är det inbokat att åka till IKEA, och det är nog det jag ser fram emot mest. För då kommer lägenheten vara klar att användas (påriktigt), och då kan också mamman & pappan till mig få komma och kolla in vad jag har hållt på med nu sen jag flydde boet.

Nämen vettu va! Nu hoppas jag på att allt detta skrivande har gjort så att min hjärna känner för att stänga ner sig själv i iallafall 8 timmar.

TJING FRÅN TANT BLÅ
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0