The world that you're forsaking is surley more than a lie. Got to live.


Tjollahopp alla glada! Helgen är nu över och den har ju varit ypperligt bra - Men ännu viktigare innehållsrik.
Alltihopa började i fredags när jag stod och målade (bigsuprise), och den där lille Toffen ringde & frågade om vi ville hänga med och bowla, och jag tänkte - Whata heck, jag suger på det men det gör säkert alla.
Önskedrömmande. Ken är ju, som jag vet, en jävla tävlingsnörd och stog där med sina hintar.
"Du har för tungt klot" "Du kastar snett" "Ser du, den hamnade i rännan" - Bite me.
Hursom så var det jag, Hanna & Emma på en bana och Töff, Daniel, Patrik & Ken på en.
Och kul hade vi allt, bollarna bara far och flög åt alla olika håll! Och det underbara är att jag kom 2a, dock bara med 10 poäng mer än Hanna. Kände mig som Sveriges nya bowlingmästare där för en sekund.

Sen styrdes kosen mot Daniel, där öl dracks och skratt skrattades och väl på Beef var det full rulle!
Mycket folk & stoj, träffade tillexempel den där lille Graafen som jag knappt har träffat på den senaste tiden.
Och då blir det alltid lite roligare. Där kring 2 vart det hemgång för mig & Ken, hemgång till min (gamla) lägenheten. Som var helt tom, tillochmed sängen var tom. Tom på sängkläder. Så då blidde det att lägga sig fastklistrade på varandra i en pytteliten sovsäck.
Jag vaknade och levde, så det gick ju lika bra det. Jobb klockan 8 på morgonen var ju inte riktigt någon höjdare, men väl uppe på toppen så var det ganska skönt. Fick ju tillochmed en hamburgare.

Slutade vid 12, och då vart det en snabbis på systemet för att inhandla en whiskey och sedan vidare till Libbans 50års fest. Som inte bara vart födelsedagsfirande, utan även bröllopsfirande! Har nog aldrig ens drömt om att se ett bröllop i utspela sig i en däckverkstad, men vips så har man gjort det också.
Festande fortsatte ända in i natten med en massa mat, tårta och akustisk sång. Trevligt verrre!

Skulle ju då jobba söndag också, men det var inte alls lika tungt vill jag säga. Vart lite halvdrag där kring halv 1, med folk som var hungrig sen styrde jag min väg mot min nya hemby Järpen (?).
Framme i Järpen hörde Harriet av sig och så var vi inbjudna på middag hemma hos Anderssons, tillsammans med en massa Anderssonsar - Mysigt, och gott var det! Alltid kul att testa på något nytt.
Söndagen slutade med filmen Sommaren med Göran, lite sådär tyckte jag eller så var jag bara för slut i huvudet för att veta varken ut eller in.

Sådärja, den som har orkat läsa allt detta gnabbel vet nu om mer eller mindre vad jag har hittat på i helgen!
Och nästa helg ska jag säga dig, så blir det (förhoppningsvis) en lugn, vit helg med IKEA på söndagen med Knenen & hans fina mamma.

Men nu i veckan blir det fullrulle! Fast minus alkoholen såklart, hade inte varit så lätt att plugga då.
Jag ska köra i gång det jag har kvar från förra året (hjärnskakningen som skakade om världen), och förhoppningsvis är jag klar när september också är klar för i år. Funderar starkt på att läsa Matte B som jag hade så svårt för innan.. Kanske kommer någon vart nu när jag är ett år äldre (och visare?).

Nu när lägenheten (ÄNTLIGEN!) är färdig, eller iallafall sånärsom, det enda som behövs är IKEA så är allt finnemang så kommer jag ha all tid i världen (en månad) att plugga, bli less på Järpen, bli less på lägenheten, och förmodligen hinna med att ta en massa mysiga promenixar runt om i Järpen.

Först av allt så ska jag idag bli frisk som en nötkärna hade jag tänkt mig. Kurera, kurera, KURERA!
Har gått och blivit förkyldare än Thord nu efter den här helgen. Jag gillar ej mellan läget mellan sommar & höst (eller ska jag säga vinter). Nätterna ligger ju i minus 2432434300000 nu.

Nämen nu ni! Ingen mer dator för mig.

TJING ☮


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0