I AM A SAUCY BITCH.


Igår var det hejdundrande roligt, eller ja iallafall slutet av kvällen. Början började inte så bra.
Jag & Annie bestämde oss för att hänga på Viktor & Calle ner på Sarolla för att kolla på fotbollen (i Järpen har ju ingen 6an), men så visade det sig att inte ens Sarolla hade det så pojkarna for iväg men vi var så hungriga så vi stannade kvar och tog en pizza och några öl.
Efter någon timme kom Ken & Patrik tillbaka från sitt kantarellplockningsäventyr (en fredagkväll?), och sen rullade Magnus & hans Lina in och Calle efter en stund. Vi bestämde oss då att åka hem till oss och spela sällskapsspel, inklusive öl då. Så då satte vi oss alla kring vårat bord och började spela något spel där man ska få sin partner att gissa rätt på ett ord utan att säga ordet, och ja, jag & Ken var bäst i 2 av 4 runder men sen vart allt lite för mycket för mig. Ramlade av stolen (ej mitt fel, spelets fel) och jag blev utröstad till domare. Men jag vann på det också faktiskt.

Sen idag vart det inte så mycket mer än sömn för mig och min sambo, eller iallafall en av mina sambos för den andra  var ute och stojja någonstans.
Hade beslutsångest till tusen ifall jag skulle följa med Ken hem till hans föräldrar på jaktmiddag eller hem och fixa iordning det sista så min lille 9åriga broder skulle kunna flytta in i lägenheten.
Jag valde tillslut det sista och nu sitter jag helt själv i min gamla lägenhet i Fredriks "soffa" som egentligen är en helt vanlig säng, och kollar på något skruttprogram på E.

Hmmmmmmmffffffnfnnfnf.. Ikväll då? Toffe, Patrik och dom andra hotdoggarna ska ut och festa krogen osäker, som vanligt. Vill faktiskt följa med, fast ändå inte. Varför blir det alltid så att när man säger hela veckan att man ska ta en vithelg, så blir det alltid spontant tvärt om? Är det alkoholen som väger över? Låt oss verkligen hoppas att det inte är så. Jag tror det är festandet. För vi är ju ändå festfolk. (smööugen)



Har verkligen börjat sakna våren som var, innan studenten innan allvaret.
Alla bodde kvar och vi hittade alltid på nya saker hela tiden! Vad händer nu då? Samma skruttstrunt hela tiden.
Åh depp igen! Ikke bra ikke bra. Kände förmodligen likadant under den tiden.
Men vad är det man brukar säga? Med tiden minns man tillslut bara allt bra. Och det är ju faktiskt så det ska vara.

Nämen nu ska jag ta mig i kragen och hitta på någonting! Eller så sitter jag kvar här i mörket och smyger mig på Fredrik när han kommer hem, så ska han få en massiv hjärtattack. Som han har gett mig så många gånger.
Eller så blir det poker i Järpen med Miss Stjerneby, eller så blir det utgång i Åre, eller så blir det bara myskväll hemma i Järpenlägenheten eller så blir det helt enkelt bara att ta cykeln och cykla till Emman upp i det norra.
Man ska ju egentligen inte säga att man har för mycket att välja mellan, men just nu vill jag bara att någon annan bestämmer åt mig. (bluuuuubb)

IKEA imorgon med Ken & Harriet är iallafall bokat och klart! Sköning, och skönt med en färdig lägenhet.

HEDAA MINA VÄNNER!

TJINGEN ☮


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0