On the weekends.


We try to get our share
Of excitement and of fresh air
Trying to forget
Who we're gonna be

When the alarm rings
On monday morning

Just remember
As you struggle through the day
Relief awaits you

FRIDAY'S NOT THAT NOT THAT FAR AWAY

Weekends - The Perishers

Gårdagen vart ju.. Strulig. Eller kvällen kanske jag ska säga.
Men ibland behöver man lite strul i sitt liv, för att uppskatta när det inte är struligt.
Eller.. Mitt liv är alltid struligt. Men det är så jag gillar't!
Som jag och Magnus sa hela fredagsskvällen: "Nu vet vi iallafall att vi inte gör om det här igen, och det är ju bra."

Igårkväll åkte jag som sagt till Järpen 21.10, fast det vart ju inte riktigt den tiden.
10 minuter senare, efter 15 minuters väntande i snöstormen som hade dragit omkull mig om jag så mycket som hade rört en muskel, kom den där jävla bussen.
Men gratis fick jag allt åka, bussköraren tyckte synd om mig med mina knallblåa läppar tror jag.
Emma, min Emma, hann också komma förbi en sväng och hälsa på.

Kom fram till Järpen och fick superduper skjus av John, som Maurice också åkte med.
Sen vart det ".. och så kom Polly" och Rappakaja spelande.
Eller ja, inte för mig. Men det var minst lika skoj att kolla på alla stollepärena som spelade!

Sov som en GUD inatt. Var en enormt bra idé att sno med mig en kudde där i fredags känner jag.
Gick upp lite väl sent kanske, men så får det vara ibland. Eller alltid?
Pluggade en del idag, så jag känner att klumpen i magen börjar hackas ner lite till små delar nu.
Sedan blev det en promenad till ICA med Patrik och Cissi, Ken var ju också med på ett hörn där.
Men påväg hem igen mörbultades mitt spalben rejält, kan överdriva lite här, så nu har jag en knöl stor som en..
Ja, någonting stort och ont. Jag röstar på att det var Kens fel, och jag hoppas alla är på min sida.

Nejmen, vettu vad!
Fredrik, min lillepytte bror, kommer hem imorgon.
Han som kom 6a i Europa cupen i Himos. Okej, men lite får man skryta.
För jag menar ju det, jag lär ju ska med till OS 2014.

Nu fittifan.
Kör jag på med Rastafari plugget, eller sover en sväng.




Ha en bra söndag alla därute i vårat kalla, snörika kingdom.

TJINGSHALASCHO ☮


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0