the time is now

jag & empe
jag & empe

Var nyss ute med emil,
och det var ju något av en upplevelse.
Blev dragen runt hela kvarteret i mina gummistövlar fram & tillbaka, från sida till sida.
Jag har iallafall lärt mig en läxa:
Aldrig mer gummistövlar med empe, ingen bra kombo.

Gårdagen var ju inte så där hemskt roande, var hemma i min ensamhet, med emil, och bara satt och surade.
Tills! Tills Emma kom och så gick vi och köpte paj och en tandborste, som är i regnbågens alla färger. Emelie kom inte långt där efter och så började melodi kollandet...
Hm. Jag kan ju inte vara ensam i detta land att tycka att alla melodier var hopplösa?
Förutom killen-utan-strumpor-med-awesome-rösten!
Han var najs.
Efter  melodierna satte vi tre oss ner vid min dator och kollade på gamla bilder från allt mellan 03-08.
ÅH! Det var skoj.
Men ni kan vara lugna alla där ute, alla bilder kommer upp på facebook inom snar framtid. Jag kan ju inte hålla allt skoj för mig själv.
Sen tryckte vi in lite talande djur där mittinågonstans, så nu lär ju Annie vara stolt över mig.
Talande djur är något som hon har fastnat för.

Min kära madre, som befinner sig i Verbier med sina pantertanter, ringde nyss och satt på en utomhus servering med strålande sol.
Varför är inte livet rättvist? Det är min fråga nu.
Men men, hon kanske förtjänar det som har fått dragits med mig i 18 år. Vem vet.

Det som ligger på schemat idag då:
Disken lär ju inte diska sig själv, hur mycket jag än vill att den ska göra det, så den ska jag väl ta tag i.
Sen.. Ja, sen är jag öppen för förslag?
Annie kanske kommer förbi en sväng också, hon som också har lämnat mig i helgen, innan hon ska fara sin kos vidare till Muni förmodligen.
Och någon söndagsdippan blir det ikke nikke ikväll!
För ikväll kommer Ken hem efter en och en halv veckas vistelse i det norska landet.
Han kan ju behöva höra lite svenska då, eller det hade jag iallfall behövt, så då kan det ju vara bra ifall Annie är med.
Om nått, så vet hon hur man snackar.
På alla möjliga språk.




Här är då jag & empe.
Och på min snok sitter det husdjuret jag egentligen ville ha.
Nemen, nu var jag dum. Jag gillar empe.

TJING ☮


Kommentarer
Postat av: Sara

sluta vara så azum ;)

2010-02-07 @ 17:47:38
URL: http://sarasigurdson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0