Raise your glas, if you are wrong in all the right ways.

"Halllååå bloogggeen"

Nu har jag varit borta en sväng igen. Men så är det ibland, lessnar lite smått på att blogga men gör det nu (faktiskt) endast för min käre umeåbo så hon ska slippa prata med mig och enbart läsa min blogg (skippar nog det där kära.....)

Men jag har en plan så det här faktiskt ska gå, som jag just har fått från Emmas blogg:
Jag ska göra hennes lista, alltså denna..

30 dagars listan: (kommer aldrig hända att jag gör det varje dag, men då & då.. kanske)

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag (öööööhh?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag (gud vad spännande?)
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Börjar nu alltså att presentera moi: Anna Matilda Sätherberg

-
Föddes 1991, en fredag eller torsdag (tror jag), halv 8 på kvällen (tror jag), den 7 november.
Jag har alltså föralltid förföljts av att fylla extremt sent på året (tack mamma & pappa? eller inte), men åandra sidan kanske jag kommer gilla det när jag är sisådär 94 och alla andra är 95.
En annan sak som jag har förföjts av är att vara extremt (midget) kort, och allt är mammas fel här. Vilket jag ioförsig har växt ifrån nu, tills jag börja krympa.
Jag växte upp nästan mitt emot systemet i Årebyn: SCORE, hehe nerå. Men däremot i ett fint rötthus granne med mormor & morfar. Jag var (som alla andra Sätherbergs kusiner) ett extremt köttbullebarn (magen) och bajsade alltid sprittsprångande naken.
Jag var ett extremt snällt barn och tonåring (yeah right?), och gjorde aldrig några hyss.
Älskade att tvinga David & Fredrik att vara min backupkör när jag sjöng framför hela familjen på kökssoffan, varav min soontobe karriär som nya Idol Anna.
Dagis: Filuren Skolor: Åre, Duved & Jeeerpen. Skolan har aldrig riktigt varit min starka sida.

Jag måste vara lite seriös (eller måste jag? wink wink) men jag älskar faktiskt att jobba.
Har jobbat åt min käre fader som diverse, på secondhand butiken i Åre & hjälpt Sissi på hennes egna märke SKHOOP + lite annat smått och gotti. Och nu i december börjar jag jobba på Tott som något restaurangit.

Ööööhmm.. När jag var liten älskade jag verkligen hundar mest utav allt. Och jag var (är) jäävligt mörkrädd och lättskrämd.
Älskar också pasta + olivsås och kebabtallrik: extremt tråkig. Men lamm är något utav en favvo! (hoppas på att Annie inte läser detta) Och spyr på korv, bacon, skinka, salami och bajs.

ÄLSKAR verkligen allt som har med 60-70talet att göra. Kläderna (hippie), musiken, livsstilen och allt.
Ge mig en tidsmaskin i juleklappe.

Detta var då jag, eller iallafall det jag kan komma på förtillfället!

Tune in en other day så får ni väl see then ifall I have skravlat down something roli!



: min livsfilosofi.

TJINGTJONGLÅNGKALLING ☮


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0