I knew all the rules, but the rules did not know me.

Okejdå... Helgen blev så långt ifrån som den skulle bli. Inte för att jag hade planerat eller något, men man vet ju ändå hur man vill. Och jag ville vara nykter.

Men ikke sa nikke! Det blir väl (nästan) aldrig som man vill det där.
Fredagen var jag tröttare än något liknande! Huvudvärk & all sorts of things, så jag och Ken åkte till Annie som precis kom hem från Österrike. Myyyycket skidsnack & lite Idol, och vips så somnade vi i hennes gästrum.

Lördagen bestod av Singstar sjungande med Miss Stjerneby tills Ken kom tillbaka från jobbet, och då fick Kissoffer komma och hämta oss för att sen äta en utav dom vidrigaste kebabtallrickarna i historien.
Om jag får bestämma så äter jag aldrig mer på grillen, min mage vek sig nästan ut och in timmarna senare.
Hursom sensom, åkte till Hockeyn 20 minuter försent. Mycket folk vilket alltid är lika skoj!
Våran käre sambo var nog det roligaste att kolla på under hela matchen, då Järpen förlorade med 1-2 mot Töva.

Dirrr efter matchen vart det bilåkning! Åre först, Mårten behövdes hämtas. Träffade också min alldeles egna lilleplutt som kom hem från Zermatt bara dagen innan.
Åkte till Ekke, hämtade Maurice igen och sen (äntligen!) fick jag duscha kring 20.00.... Kom & gick lite folk hela tiden, men sen kring elva började det rycka i mig och jag ville verkligen bege mig till Åre!
Så jag och Mårten satt och ringde runt till folk till klockan ett, sen lessnade vi.

Åkte då till Mörsil av alla ställen, och det var väl sådär. Eller nä, det var skittråkigt. Men det var nog mest för jag var skittrött, nykter och undrade hur tusan vi skulle ta oss hem. 
Klockan 4 hoppade vi in i en taxi och var väl i säng kring 5. Alltså inte överhuvudtaget vad jag hade tänkt mig. 
Nästa gång ska jag tänka två gånger innan jag säger ja till saker & ting (he he he).

På söndagen (igår alltså) överraskade Mr Mattsson & Mr Westlund oss med att komma till lägenheten och städa ihop alla flaskor (!). Det finns en första gång för alla! Sen vart det filmkollande, Flightplan. Inte en höjdare.

Hopphopp! Nu då? Det snöar visst i Copperhill & Buusta, om jag har förstått Facebook rätt. 
Men inte i Järpen, här blåser det bara. Det får faktiskt gärna snöa för mig nu så det händer någonting. 
Hade ju tänkt mig att gå till Arbetsförmedlingen och körskolan idag (not to worry, jag ska det) men det var så in i skrrööön mycket att städa så jag kör på det imorgon! Som mål, den här veckan med körskolan iallafall. 



Ville och flinka in med en bild på min underbara pojkvän & hans lilla systerdotter, kortet taget av Harriet skulle jag ana.
Han är den bästa och jag är så fantastiskt glad att jag har honom!

TJING ☮


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0